söndag 8 november 2009

Grands Boulevards

Party parisienne, encore!

Jag stressade iväg, försenad trots att jag haft en hel dag på mej att fixa det jag skulle, i en sista-minuten-outfit och håret i en panik-knut, för att hämta Brinanana och Mike, handla snacks och ta oss till vårt spontant anordnade preparty för kvällen: chez Jeremi.

Vi anländer en sisådär halvtimma sent men har iallafall chips och bröd och hummus och vin i händerna. Där väntar ett litet gäng härliga mexikanska och franska människor.
Vi bestämmer oss självklart för att ta ett av de senare, dangerous trains, för att slippa stressa mer.
Till vår glädje får vi istället ta en BUSSTUR in till Paris, en liten fieldtrip som alla uppskattade (läs: alla tog en powernap utom jag och mike som babblade på som vanligt)

Väl i Paris så gick allt smidigt som vanligt, men kära metron, och vi anländer snart till club nr 1 (~24.00). Open bar för oss brudar, mycket folk, mycket musik! Dans och nya vänner! När klockan slog tre var det dags att gå vidare, efter lite garderobsdans så tog vi oss en gata bort för att smita in på Le Truskel. Grym irish (till Bri's lycka) bar/club med billig dricka (i Parismått) och skön rockpopig musik. Lite dans, lite nya danska vänner och en galet full fransmans (hur många gånger ska jag behöva höra "suèdoise!? mais, pas blonde!?") kläng senare så tog vi oss ut i natten (05.00), drack en chocolat chaud, hade fruktansvärt ont i fötterna, tog metron och tåget hem. Jag var inte säker på vägen, men ögon som var på väg att slå igen any time.

Här sitter jag, 4 timmars sömn och en frukost senare och fattar inte varför jag gnällde så över att det var kallt igårkväll? I had a blast!



grr mike


homeless irish gal


finally, gare du nord!


oh so cute







just random dancin by the closet with strangers you know





1 kommentar:

Mikaela sa...

LOVE IT! JUST WHAT I NEEDED! förutom fötterna dårå...