måndag 12 oktober 2009

gyllenröd sensommarhöst


Utanför fönstret säger solen Bonjour till de röda höstlöven som pryder träden och spelar med vinden. Med Middle of the Road-soundtrack myser jag med minnena av en härlig fransk helg med fina nya vänner och fina Paris. Sedan njuter jag av att räkna ner till mitt första svenska besök. Om elva dagar hämtar jag syrran på Charles De Gaulle. Ska bli grymgrymgrymme att ha en liten bit hemma här, och få visa upp min fina del av France:


The sun is saying Bonjour to the autumn leaves. With a soundtrack by Middle of the Road, memories of the weekend is passing through my head, lovely new friends and lovely Paris. Then, I'm counting the days to my first Swedish visit. It's going to be fabulous, to have a little bit of home here and to show my lovely piece of France:

jag tycker om hur vissa dörrar bara lyser bland all sten

Senlis egna Notre Dame


Flickorna för dagen - Julie, Brìana, Kirsty, Mikaela

Lördag i Paris

Lejoninnan Kirst

Pique nique-vädret är fortfarande med oss

Turistigt vid l'Arc de Triumphe




Söndag på Louvren med min nattgäst Kirst och Bríana






Inga kommentarer: