söndag 20 september 2009

Cambridge & Cafe Double

Samedi á Paris - biensûr.

Jag tog Cambridge-K med mej in till Paris för rundvandring och shopping. Som vanligt hinner man aldrig med det man har tänkt sig! Men fötterna fick en workout i Marais; ett Chapelle de St-Louis fick en nyfiken titt och en vintagescarf med hela vackra Paris på inhandlades (frågan är om den får en plats runt halsen eller på väggen). Jag misslyckades återigen att hitta bästa matgatan i Quartier Latin, herregud, jag måste seriöst lära mej vilken Rue det är! Men vi hittade goda crêpes, många snygga poliser, någon stort techno-student-grej och ett par sköna byxor från NafNaf.

Tidsoptimistiska jag och K missade första tåget, och nära inpå det andra 5 min senare, tack vare ett starkt chokladsug och långsamma godismaskiner.

Väl på hemmaplan blev det middag och sedan ett litet au pair-möte i Chantilly, där det dracks diverse boissons (cafe double för mej, som höll mina ögon öppna till 02.25). Soft!



Bastille




M, S, K & C








1 kommentar:

Papi sa...

Gillar fotot på le Bastille ;)Papi