måndag 17 augusti 2009

i baguetternas hemland

Confession: Det är verkligen franskt. Det är verkligen baguetter till varje måltid, camenbert och andra sorters fromage, det är vin, det är varmt, det är kindpussar, det är bonjour! bonsoir! salut! all the time.


Confession: Jag gillar det.


Förmodligen inte så otippat för mina nära, jag har väl aldrig haft något emot vare sig goda ostar eller vänliga människor.


Jag förstår dock praktiskt taget ingen franska, vilket kan vara ett litet problem. Men det är sånt som löser sig. Lär mej lite nya ord hela tiden, och så fort skolan börjar ska jag nog kunna komma igång.


Men, en bild säger mer än tusen ord. Här har ni sjutusen ord:












C till höger och hennes vän M till vänster





C and her Lelio




Lelios sommarbetes-stall. Underbart vackert!









4 kommentarer:

Jonna sa...

M gillar citronpeppar! ;) Ser Underbart ut! Kommer ner och hälsar på så snart jag kan!

MAJDA sa...

Men bruden! Nu är du i france, herregud! Hur är allt än så länge? Fan, du har verkligen åkt! Hoppas allt är bra med dig snygging, PUSS!

Tommy Valtersson sa...

Hmmm......ser ju helt OK ut ;)
Det verkar som du kommer att trivas, skönt!!
Hoppas det går bra med allt nu, inkl matlagningen - med eller utan citronpeppar :D
Puss Pappi
ps Ska vi kolla lite närmare när det kan passa att jag kommer ner??ds

gypsy queen sa...

Papi: citronpeppar användes idag och kommer användas imorn igen! det är poppis! Ja, det ska vi göra. Mail!

Majda: oui, nu är jag verkligen här! allt är väldigt väldigt bra so far :) fransmännen parkerar galet och kan ingen engelska men annars, superb! Du får ta hand om Kalmar. Bisou gorgeous