onsdag 12 augusti 2009

Okonventionell

Jag vill varna er.


Jag startar denna bloggen på ett aningen okonventionellt sätt. Den första texten i historien om killer queen in paris är skriven av en annan queen.

Det var i våras, eller möjligtvis i början av sommaren, då solen värmde lite men denna texten desto mer. Jag minns att jag log och grät. Well, här är meddelandet som min modiga vän skrev en kväll efter hon fått veta att jag skulle åka till staden där Amelie bor.

"Jag tror du kommer hitta dig en brunögd man här, precis intill montemarte och så kommer ni få en liten amelie och så kommer ni att bo i en lägenhet vars utsikt är denna på bilden och lägenheten kommer att dofta te och det kommer att spelas soft härlig musik och så kommer ni att säga J'adore till varandra hela dagarna"


Nej lillebror, jag ska inte hitta en Pierre och gifta mej med honom och stanna i Paris. Jag ska lära mej francais, skåla i gott vin, ta hand om lilla C och visa Paris hur man dansar mest och bäst! Det, och allt annat som staden har att erbjuda!




Jag ler mest men gråter lite när jag tänker på att nu är det bara 4 dagar kvar tills jag landar på fransk mark.




Inga kommentarer: