måndag 17 augusti 2009

sanning och fördom

Idag såg jag en man med basker på sned och en kundvagn fylld av, endast, baguetter och brieost.

Är alla fördomar sanningar här?

Papa J är tvungen att ha baguette till varje måltid. Så där har vi något jag inte ska glömma att handla!

Men nog om le pain. Det finns mer här. Just nu är jag mest fascinerad över alla vackra byggnader och hus! Allt är i sten och det är makalöst vackert. Idag körde vi igenom Chantilly och såg slottet på håll, och parken som hör till. Can't wait to go there!

Har bara ord och inga bilder idag. Vågade inte springa fram och blixtra på baskermannen. En annan gång!

2 kommentarer:

Marcus sa...

Hade varit så SJUKT kul om du sprungit fram till mannen (som förmodligen hette Pierre) och tagit en massa bilder på honom och hans baguetter. HA!

Hade gjort vadsomhelst för att få se d = )

gypsy queen sa...

hahaha, ser jag Pierre igen ska jag most definitely göra det! hade jag gått runt med långa flätor och en flätad korg fylld med kroppkakor och en svensk flagga bakom örat, ja, då hade jag låtit turistas ta kort på mej!