söndag 30 augusti 2009

Party Parisienne

First night in Paris.



Eiffeltornet glittrade och ett och annat "ah" och "oh" hoppade ut ur min mun ända nerifrån mina skuttande fossingar. Det pirrade lite i hela mej och helst av allt ville jag bara kunna ta ett enda stort hopp upp till toppen!



Kvällen var lyckad med en start på le Cristal som innebar söta brunögda fransmän, komplimanger från fransyskor (förvånande men ja!), mojitos med lysrör och riktigt bra musik! Och sist och viktigast, ett gäng härliga svenska brudar!



Vi tog en kort walk mot den lysande Tour Eiffel och det var som att möta en nyförälskelse för en andra dejt. Vi slog oss ner på gräset för att parta parisian style, träffade massa roligt folk med olika accenter, ursprung, ögonfärg och kvalitéer!



En mcdo-burgare, camenbert, lite melon och lite vin senare var det självklart dags för en scooterfärd innan man somnade sött i en säng med en svensk brud i en fransk lägenhet.



Un samedi á Paris!






















3 kommentarer:

Minnis! sa...

Åh avis avis och åter igen avis!! bara längtar efter frankrike, paris, alla fontäner att bada i och självklart lilla du också :D

fanny sa...

Emelie! åh va härligt du verkar ha det där borta!! på onsdag är det jag som tar min stora väska och drar... London here I come! om ja får tråkigt lovar jag att ta tåget ner till paris! :)

gypsy queen sa...

Minnis, fontänerna väntar!
Fanny, det är grymt och du kommer säkert få det minst lika bra i la London! och även om du inte har tråkigt är du alltid välkommen till Paris! :)